دکوراسیون و طراحی داخلی

دکوراسیون و طراحی داخلی

ما انسان ها در درون خود خواستار آرامش هستیم. این آرامش برای هر فرد حداقل باید در فضای خانه به وجود آید. دکوراسیون و طراحی داخلی انرژی های از دست رفته در طی روز را می تواند در فضای خانه به وجود آورد. آرامش و نشاط را می توان در فضای داخلی خانه بدست آورد و این در صورتی امکان پذیر است که در طراحی داخلی تمام جزئیات کوچک و بسیار مهم رعایت شود.

در جامعه امروز طراحی درست فضای داخلی منزل و محیط کار و ایجاد حس آرامش در افراد امری غیر قابل انکار است. در سال های گذشته استفاده از میلگرد و رابیتس و….. مرسوم بوده است اما طی این سال ها در طراحی داخلی تغییرات زیادی صورت گرفته است. قبل از این تغییرات، طرح ها دارای چهارچوب خاصی بودن مثلا استفاده از اشکال منظم ، دایره و چند ضلعی و یا ترکیبی از این اشکال مرسوم بود اما طراحان داخلی امروزه کمتر از قرینه سازی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می نمایند و در نتیجه رفته رفته طرح های کلاسیک جای خود را به طرح های مدرن داده است.

چگونگی تقسیم بندی نقشه ها اهمیت ویژه ای در ساختار معماری یک خانه دارد. چیدمان و آراستن سطوح در طراحی دکوراسیون داخلی فضا با انعطاف پذیری بالا نقش به سزایی دارد و این در صورتی است که افراد احساس خوشایندی از فضا خواهند داشت.

در کنار  ساختاری که برای یک نقشه معماری در نظر گرفته می شود ویژگی های منحصربه فردی وجود دارد از جمله : رنگ بندی های مناسب با محیط ، تنوع در انتخاب مصالح، تقسیم بندی فضا که این ویژگی ها به خودی خود می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی نقش موثری داشته باشند.

معماری داخلی نقش مهمی در به روز بودن ساختمان دارد. از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین زیبایی و کارآمد بودن فضای داخلی خانه می توان به : نحوه چیدمان فضا ، جنس و رنگ سطوح ، نورپردازی های مناسب اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *