آشنایی با عصر جدید کناف

آیا میدانید کاربرد کناف در تکنولوژی وعصر جدید ساختمان چیست ؟  

سقف کاذب  /  دیوارهای جداکننده  / دیوارهای پوششی  / طرح های کلاسیک ونورپردازی های مدرن ؟

 

كاربردهای کناف                           { گروه كناف  ایران }

هتل ها

فرودگاه ها

عايق كاري حرارتي و صوتي سقف و پيلوت ساختمان ها

رستوران ها

فروشگاه ها

آمفي تئاتر ها

مراكز تجاري

سالن هاي اجتماعات

اتاق هاي كنفرانس

 

دیوارهای جداکننده

دیوارهای جداکننده ، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند. این ساختارها شامل قاب های فولادی سبک ساخته شده با مقاطع ناودانی شکل بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن ها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه حاصل می شود. سطح بدست آمده قابلیت اجرای رنگ، کاغذ دیواری، کاشی و پوشش های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی داخل دیوار، امکان استفاده از انواع عایق های حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد.

دیوار تآسیساتی

با اجراي دو لايه قاب فلزي با فاصله از يکديگر، مي توان از فضاي به وجود آمده جهت عبور تأسيسات الکتريکي و مکانيکي استفاده نمود. قرارگيري تأسيسات در فضاي خالي ديوار و دفن نشدن آن در داخل ديوار، علاوه بر رفع مسئله خوردگي و کاهش هزينه تعميرات، دسترسي به تأسيسات و تعميرات و نگهداري را در مرحله بهره برداري آسان مي کند.

 

دیوار خارجی ساختمان

در اين ساختار، از صفحات مسلح سيمانيAquapanel به عنوان لايه خارجي ديوار استفاده مي شود. در ايران معمولاً از قطعات سنگ و آجر پلاک در نماها استفاده مي شود که به صورت دوغابي بر بدنة ديوارهاي خارجي اجرا مي شوند. عدم وجود اتصال مناسب ميان اين قطعات و بدنة ديوارها موجب مي شود که در هنگام وقوع زلزله، جابجايي و لرزشها تحمل نگشته و نما فرو بريزد. سيستم ديوار خارجي آکواپانل، به عنوان ساختاري کاملاً ايمن در برابر زلزله، راه حل اين مشکل است. از ديگر مزاياي اين ساختار، استفاده از عايق پشم معدني مي باشد که به طور همزمان موجب بهسازي حرارتي و صوتي ساختمان مي شود.

از خصوصیات بارز کناف ، میتوان به موارد برجسته زیر اشاده کرد :

کاهش وزن کلی ساختمان بر روی فونداسیون و اقتصادی بودن بدلیل سبکی

نصب سریع و آسان برخلاف روشهای سنتی

رنگ آمیزی بلافاصله پس از نصب

سهولت دسترسی به تاسیسات

قابلیت ترسیم و تعویض

عایق حرارتی ، صوتی و رطوبت

مقاوم در برابر آتش تا ۲ ساعت

امکان اتصال هر گونه تجهیزات

خواص حرارتی

مقدار حرارتی که در مدت یک ثانیه از یک متر مربع ماده همگن به ضخامت یک متر در حالت پایدار عبور کند و اختلافی برابر با یک درجه کلوین بین دمای دو سطح ماده ایجاد نماید را ضریب هدایت حرارتی ان ماده می نامند .

استفاده از عایق حرارتی موجب صرفه جویی در مصرف مصالح افزایش سطح مفید زیر بنا و کاهش وزن ساختمانها می شود .

کاربردهای کناف:

عایق کاری حرارتی از خارج :

این نوع ساختار  اینرسی حرارتی ساختمان را به حداکثر می رساند و باعث می شود که نوسانهای دمای داخل  ساختمان کاهش یابد و تنظیم دما به سادگی انجام پذیرد زیرا انرژی حرارتی توسط جداره ها جذب و برای ایجاد تعادل حرارتی در محیط به تدریج ازاد می شود.

این روش عایق کاری برای ساختمانهایی که به طور مداوم مورد استفاده قرار میگیرند مناسب است.

 عایق کاری حرارتی از داخل :

این نوع عایق کاری برای به حد اقل رساندن اینرسی حرارتی ساختمانها انجام می شود و برای ساختمانهایی که به طور منقطع مورد استفاده قرار میگیرند مناسب ترین ساختار محسوب می شود .   ( مانند سالنهای کنفرانس ) زیرا فضای مورد نظر را می توان  در زمان کوتاهی گرم یا سرد کرد.

کناف ایران ، کناف کاری

انواع س‍‍يستمها‍‍ي كناف:

۱٫ديوارهاي جدا كننده كناف

۲٫ديوارهاي پوششي كناف

۳٫سقفهاي كاذب

۴٫سيستمهاي حفاظت ساختمان در برابر حريق

ديوارهاي جدا كننده كناف:

دیوارهای جداکننده کناف ،ديوارهاي  غير باربري هستند که براي تقسيم فضاهاي داخلي ساختمان استفاده مي شوند . اين ساختار شامل قاب هاي فولادي سبک ساخته شده بوده که صفحات روکش دار گچي در يک يا چند لايه ، به وسيله ي پيچ مخصوص بر روي آنها نصب مي شوند . درزهاي ميان اين صفحات به وسيله ي نوار و بتنه ي مخصوص درزگيري شده ، به نحوي که در انتهاي کار ، سطحي يکپارچه وبودن درز که قابليت رنگ آميزي و کاشي کاري يا هر نوع پوشش نهايي ديگري خواهد داشت ، حاصل مي گردد . فضاي خالي داخل ديوار ، امکان استفاده از انواع عايق حرارتي و صوتي را فراهم نموده و همچنين عبور و د سترسي به تأسيسات الکتريکي و مکانيکي را به راحتي ميسر مي سازد.

 مراحل نصب

۱-بعدازاتصال رانر سقف محل رانرکف به وسیله یک شاخه استاد ویک ترازعمودی مشخص می شود.

۲-قراردادن استادبرای تکمیل کاردیوار

۳-قراردادن استادداخل رانرکف و سقف

۴-برش وخم کردن بخشی ازرانرکف وهمپوشانی آن سازه استاد جهت مقاومت وایستادگی بیشترچارچوب در

۵-برش وخم کردن رانرفوقانی چارچوب وهمپوشانی آن باسازه استاد جهت مقاومت وایستادگی بیشترقاب

۶-خم کردن رانرواتصال آن به استادجهت ایجادقاب در

۷-اضافه کردن یک شاخه چوب چارتراش جهت استحکام بیشتر

۸-اتصال صفحه روکش دارگچی به استادها

مزایای دیوارهای جدا كننده کناف

– سبک و ايمن در برابر زلزله

– داراي رفتار ميانقابي مناسب در زلزله

– عايق حرارت ، صوت و رطوبت

– مقاوم در برابر آتش مستقيم تا ۳ ساعت

– کاهش هزينه هاي سازه و فونداسيون ، با توجه به کاهش بار مرده ي ساختمان

– انعطاف معماري بالا

– نصب سريع و آسان

– قابليت رنگ آميزي ، بلافاصله پس از نصب

– دسترسي و تعميرات آسان تأسيسات

– قابليت ترميم و تعويض

– دور ريز بسيار کم مصالح

– اجراي سطوح وسيع با حداقل مصالح مصرفي

– افزايش سطح مفيد در زير بناي ساختمان ، با توجه به ضخامت کم ديوارها

– حمل و نقل آسان و ارزان

كاربرد ها‍‍ي ویژه دیوارهای جدا كننده كناف

الف. دیوار خارجي ساختمان

در اين ساختار ، از صفحات مسلح سيماني  به عنوان لايه خارجي ديوار استفاده مي شود . در ايران معمولاً از قطعات سنگ و آجر پلاک در نماها استفاده مي شود که به صورت دوغابي بر بدنه ي ديوارهاي خارجي اجرا مي شوند . عدم وجود اتصال مناسب ميان اين قطعات و بدنه ي ديوارها موجب مي شود که در هنگام وقوع زلزله ، جابجايي و لرزش ها تحمل نگشته و نما فرو بريزد . سيستم ديوار خارجي آکواپنل ، به عنوان ساختاري کاملاً ايمن در برابر زلزله ، راه حل اين مشکل است . از ديگر مزاياي اين ساختار ، استفاده از عايق پشم معدني مي باشد که به طور همزمان موجب بهسازي حرارتي و صوتي ساختمان مي شود .

ب. ديوار تأسيساتي

با اجراي دو لايه قاب فلزي با فاصله از يکديگر ، مي توان از فضاي به وجود آمده جهت عبور تأسيسات الکتريکي و مکانيکي استفاده نمود . قرار گيري تأسيسات در فضاي خالي ديوار و دفن نشدن آن در داخل ديوار ، علاوه بر رفع مسئله خوردگي و کاهش هزينه تعميرات ، دسترسي به تأسيسات و تعميرات و نگهداري را در مرحله بهره برداري آسان مي کند .

پ- د‍ يوار چاه آسانسور:

این ساختار جهت جدا ساز‍ي فضا‍‍ي چاه آسانسور از سایر فضاها‍‍ي ساختمان استفاده م‍‍ي شود.

ت‌-   دیوار مقاوم در برابر اشعه ا‍‍ يكس:

با نصب ‍يك لا‍يه صفحه سرب‍ي در فضا‍ي داخل دیوار كناف م‍ي توان از عبور اشعه ايكس جلوگ‍ير‍‍ي نمود

. ا‍ ين نوع د‍‍ يوار ها در مراكز راد‍‍يولوژ‍‍ي استفاده م‍‍ي شود

ث . دیوار ها‍ ي تزئ‍‍ين‍‍ي و دكورات‍يو

ج. ديوار مقاوم در برابر حریق

صفحات ساختارگچی خشک یکی از عالی ترین مصالح مقاوم در برابر آتش سوزي می باشد . آنها حرارت را از خود عبور نمیدهند، حتی حرارت بیش از ۲۲۰ درجۀ فارنهایت  ۹۰) درجۀ سانتیگراد. ( در واقع، علت نسوختن آنی، وجود ترکیبات شیمیائی آب می باشد که تحت حرارت زیاد تبخیر شده،بنابراین از انتقال حرارت جلوگیري می کند. حتی پس از تکمیل مرحلۀ کلسیناسیون، یعنی زمانیکه همۀ آب آن خارج می شود، هنوز بعنوان یک سد در مقابل حرارت پایداري می کند.چهار ساعت مقاومت در مقابل آتش سوزي براي جدا کننده ها، سه ساعت براي کناف کاری و چهار ساعت براي پوششهاي روي ستونهاي ساختمانی با مشخصات کامل آن در دسترس می باشد .

۲٫ ديوارها‍‍ي پوشش‍‍ي كناف:

ديوارهاي پوششي کناف ، ساختارهاي بسيار مناسبي جهت عايق کاري حرارتي جداره هاي ساختمانهاي در حال ساخت و يا بهسازي حرارتي جداره هاي ساختمانهاي در حال بهره برداري مي باشند ، علاوه بر عايق کاري حرارتي ، از اين ساختارها مي توان براي عايق کاري صوتي ساختمانها ، عايق کاري ديوارها در برابر رطوبت و بخار ، ايجاد فضاي تأسيساتي در ديوارها و دستيابي به پوشش هاي با کد حريق نيز استفاده نمود .

انواع ساختارها در اين روش عايق کاري شامل موارد زير مي باشد :

۱-۲٫ديوار پوششي بدون سازه :

در اين ساختار ، از يک لايه صفحه روکش دار گچي پوشش شده با لايه ي عايق پلي استايرن يا پشم معدني ( در ضخامت هاي مختلف ) استفاده مي شود . اين صفحات به وسيله ي چسب خميري مخصوص پرلفيکس مستقيماً به ديوار زمينه متصل مي شوند . درزهاي ميان اين صفحات به وسيله ي نوار و بتنه ي مخصوص درزگيري شده ، به نحوي که در انتهاي کار يک سطح يکپارچه و بودن درز حاصل مي گردد .

مزيت هاي اصلي اين ساختار ؛ سهولت و سرعت در اجرا، قابليت رنگ آميزي بلافاصله پس از نصب و دور ريز کم مصالح مي باشد . به علاوه ، در اين ساختار مي توان صفحه ي گچي را با فاصله از ديوار زمينه اجرا نمود ، تا ضمن رفع مشکلات اجرايي آن ( مانند ناشاقولي و ناهمواري ) ، فضاي مناسبي براي عبور آسان تأسيسات الکتريکي و مکانيکي نيز ايجاد گردد .

۲-۲٫ ديوار پوششي با سازه :

در اين ساختار ، صفحات روکش دار گچي بر روي زير سازي فلزي پيچ مي شوند . اين زير سازي مي تواند به صورت متصل به ديوار يا مستقل از ديوار اجرا شود . در اين ساختار ، عايق حرارتي در فاصله ي آزاد ميان صفحه ي روکش دار گچي و ديوار زمينه ( ۱۷ تا ۷۳ ميليمتر ) قرار داده مي شود .

وجود فاصله ي آزاد ، علاوه بر ايجاد فضاي مناسب جهت نصب لايه ي عايق با ضخامت هاي مختلف ؛ راه حل مناسبي جهت غلبه بر مشکلات اجرايي ديوار زمينه مانند ناشاقول بودن ديوار و حذف شيار زني جهت عبور تأسيسات الکتريکي و مکانيکي محسوب مي شود . از مزاياي ديگر اين ساختار ، امکان اجرا در ديوارهاي با شرايط زمينه متفاوت و اجراي پوشش هاي با ارتفاع ۱۰ متر مي باشد

سقف کاذب کناف

سقف یکپارچه: بدون درز بوده وساختار آن ها ازاتصال صفحات روکش دار گچی به زیرسازی فولادی که به سقف اصلی متصل می باشد،تشکیل شده است.

در این ساختار می توان از یک یا بیش از یک لایه صفحه روکش دار گچی استفاده کرد که این صفحات از انواع معمولی

،مقاوم دربرابر رطوبت  ، مقاوم دربرابر حریق و رطوبت و   .مقاوم دربرابر حریق می باشد

مراحل نصب

۱-نصب سازه نبشی ترازسقف

۲-اتصال آویز به سقفف اصلی

۳-اتصال آویز به سازهC باربر

۴-نصب صفحات به سازه

۵-درزگیری صفحات پانل

 مزایا:

سبکی وزن ساختارهای اجرا شده

دسترسی آسان به فضای تاسیساتی در پشت سقف کاذب-

-سرعت اجرایی بالا و پوشش سطوح وسیع در حداقل زمان –

-انعطاف پذیری زیاد و امکان ایجاد طرح های معماری متنوع

 سقف مشبک : از شبکه سازه های سپری وتایل های گچی تشکیل می شوند.شبکه مذکور بوسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل گردیده وسپس تایل های گچی، درون این شبکه قرار می گیرند.

مزایا:

  • سرعت اجرایی بالا
  • دسترسی آسان به فضای تاسیساتی پشت سقف کاذب
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • حذف رنگ آمیزی در صورت استفاده از صفحات پوشش دار می باشد

در این ساختار می توان از انواع صفحات موجود مانند صفحات سوراخ دار ( آکوستیک ) و ساده با پوشش و یا بدون پوشش استفاده کرد.

سازه های سپری شکل با فاصله محور تا محور ۶۰cm جزء اصلی این ساختار را تشکیل می دهد که به وسیله آویز قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می گردد

 برسی مزایای سبک سازی کناف
۱- اثر کلی بر سازه: جرم مهمترین نقش را در ایجاد نیروهای زلزله در سازه ها ایفا می کند. هر قدر که جرم بیشتر باشد نیروی زلزله ی بزرگتری به سازه وارد می شود.، پس می توان با به کارگیری مصالح نوین، مقدار آن را به حداقل رساند. بررسی ها نشان می دهد که دیوارهای کناف ۶۰-۹۰% از دیوارهای بنایی متداول سبکتر هستند.
به طور کلی، سبک سازی موجب می شود که شتاب زلزله کمتر بر ساختمان اثر کند و نیروهای مخرب ناشی از زلزله کاهش یابند. بررسی موردی یک ساختمان هفت طبقه نشان می دهد که استفاده از دیوارهای سبک کناف به جای دیوارهای سنگین بنایی، موجب کاهش وزن ساختمان به میزان ۳۶% و کاهش نیروی زلزله به میزان ۵۹% شده است. به لحاظ اقتصادی، سبک سازی موجب می شود که مخارج تأمین ایمنی سازه در برابر زلزله کاهش یابد. سبک کردن اجزای غیر سازه ای علاوه بر اینکه نیروهای جانبی ناشی از زلزله را کاهش می دهد، نیروهای قائم (بار مرده) وارده بر ساختمان را نیز کاهش داده و در نتیجه پی و مقاطع مورد نیاز برای تأمین ایستایی سازه بسیار بهینه و اقتصادی می گردند.

   ۲ – اثر موضعی بر اجزای غیر سازه ای: به کارگیری دیوارهای سنگین، نه تنها جرم کلی ساختمان را افزایش می دهد و باعث هدایت نیروهای بیشتری از زلزله به سازه می شود، بلکه سبب می شود که این اجزا به خاطر وجود جرمهای زیاد، تحت اثر شتاب زلزله، در امتداد عمود بر صفحه ی خود دچار ناپایداری و انهدام خارج از صفحه شوند؛ خصوصاً وقتی که این اجزا با وجود وزن زیاد، به سازه مهار نشده باشند. اجزای غیرسازه ای باید خود در مقابل زلزله مقاوم باشند. آزمایشات نشان می دهد که دیوارهای کناف به خوبی در برابر شتابهایی به بزرگی بیش از g5/0 مقاومت دارند. این در حالی است که شتاب مبنای طرح در زلزله خیزترین مناطق ایران حداکثر g35/0 در نظر گرفته می شود. عوامل مهمی که باعث پایداری دیوارهای کناف شده است، وزن بسیار کم و ساختار ترکیبی لایه های پوششی با سازه های فولادی سبک به کار رفته در آنها می باشد

 کناف در مقابل زلزله

یکی از مسائلی که می تواند در هنگام وقوع زلزله بسیار خطر آفرین باشد، عدم رعایت اصول اجرایی صحیح مربوط به اتصال دیوارها به سازه و همچنین عدم ایجاد اتصال مناسب در قطعات نما، سقفهای سقف و سقفهای تزئینی معلق می باشد. همان گونه که قبلاً اشاره شد، دیوارهای سنگین تحت اثر شتاب زلزله ممکن است دچار ناپایداری خارج از صفحه شوند. این پدیده به خصوص در محلهایی که اتصال مناسب میان دیوار و سازه صورت نگرفته باشد، تشدید می گردد. در دیوارهای کناف به دلیل سبکی وزن از یک سو و ایجاد اتصالات مناسب میان دیوار و سازه از سوی دیگر، این پدیده رخ نمی دهد و خطر فروریزی دیوارها بر ساکنین و ایجاد آور برطرف می گردد.

یکی دیگر از خطرات جدی در هنگام وقوع زلزله، جدا شدن و فروریزی قطعات نما است. در ایران معمولاً از قطعات سنگ و آجر در نماها استفاده می شود که به صورت دوغابی بر بدنه ی دیوارهای خارجی اجرا می شوند. عدم وجود اتصال مناسب میان این قطعات و بدنه ی دیوارهای خارجی موجب می شود که در هنگام وقوع زلزله، جابجایی و لرزشها تحمل نگشته و نما فرو بریزد. حتی در صورت استفاده از اندودهای کم ضخامت درنما (مانند نماهای سیمانی)، ممکن است کل بدنه ی دیوار خارجی ساختمان دچار گسیختگی انفجاری یا ناپایداری خارج از صفحه گردد، که در این صورت نیز خطر فروریزی نما وجود خواهد داشت. یکی از راههای حل مشکلات فوق الذکر، استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک دیوارهای خارجی ساختمان می باشد. این ساختار متشکل از قابهای فولادی سبک (متصل به سازه اصلی) و صفحات مسلح سیمانی موسوم به Aqua panel می باشد. یکی دیگر از مزایای این ساختار، استفاده از عایق پشم معدنی می باشد که به طور همزمان موجب بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان می شود.

در انتها لازم است به معضل ساخت سقفهای کاذب و سقف های تزئینی معلق با استفاده از رابیتس و گچکاری سنتی اشاره نماییم. این ساختار از یک سو سنگین بوده و از سوی دیگر معمولاً در اجرای اتصالات و مهارهای شبکه ی نگهدارنده ی معلق توجه کافی صورت نمی گیرد. در نتیجه در هنگام وقوع زلزله، شبکه ی نگهدارنده در محل اتصالات از بدنه اصلی ساختمان جدا شده و کل ساختار فرو می ریزد یا تکان های ناشی از زلزله موجب می شود که سقف کاذب به دیوارهای مجاور خود ضربه وارد نماید و آنها را تخریب کند. با استفاده از سیستمهای سقف کاذب کناف، خطرات فوق الذکر رفع می گردد. سقف های کاذب کناف سبک بوده و دارای اتصالات و مهارهای استاندارد و مستحکم می باشند. آزمایشات نشان می دهد که سقف های کاذب کناف به خوبی در برابر شتاب هایی به بزرگی g5/0 از خود مقاومت و پایداری نشان می دهند.

ديوارهاي جدا كننده

ديوارهاي جدا كننده ي كناف ، ديوارهاي غير باربري هستند كه براي تقسيم فضاهاي داخلي ساختمان استفاده مي شوند اين ساختار شامل قابهاي فولادي سبك ساخته شده با مقاطع U , C بوده كه صفحات روكش دار گچي در يك يا چند لايه ، به وسيله پيچ مخصوص بر روي آنها نصب مي شوند. درزهاي ميان اين صفحات به وسيله ي نوار و بتونه ي مخصوص درزگيري شده، به نحوي كه در انتهاي كار، سطحي يكپارچه و بدون درز كه قابليت رنگ آميزي و كاشي كاري يا هر نوع پوشش نهايي ديگري خواهد داشت، حاصل مي گردد. فضاي خالي داخل ديوار ، امكان استفاده از انواع عايق حرارتي و صوتي را فراهم نموده و همچنين عبور و دسترسي به تأسيسات الكتريكي و مكانيكي را به راحتي ميسر مي سازد.

كاربردهاي ويژه

ديوار تآسيساتي

با اجراي دو لايه قاب فلزي با فاصله از يكديگر، مي توان از فضاي به وجود آمده جهت عبور تأسيسات الكتريكي و مكانيكي استفاده نمود. قرارگيري تأسيسات در فضاي خالي ديوار و دفن نشدن آن در داخل ديوار، علاوه بر رفع مسئله خوردگي و كاهش هزينه تعميرات، دسترسي به تأسيسات و تعميرات و نگهداري را در مرحله بهره برداري آسان مي كند.

ديوار خارجي ساختمان

در اين ساختار، از صفحات مسلح سيمانيAquapanel به عنوان لايه خارجي ديوار استفاده مي شود. در ايران معمولاً از قطعات سنگ و آجر پلاك در نماها استفاده مي شود كه به صورت دوغابي بر بدنة ديوارهاي خارجي اجرا مي شوند. عدم وجود اتصال مناسب ميان اين قطعات و بدنة ديوارها موجب مي شود كه در هنگام وقوع زلزله، جابجايي و لرزشها تحمل نگشته و نما فرو بريزد. سيستم ديوار خارجي آكواپانل، به عنوان ساختاري كاملاً ايمن در برابر زلزله، راه حل اين مشكل است. از ديگر مزاياي اين ساختار، استفاده از عايق پشم معدني مي باشد كه به طور همزمان موجب بهسازي حرارتي و صوتي ساختمان مي شود.

ديوار چاه آسانسور

اين ساختار جهت جداسازي فضاي چاه آسانسور از ساير فضاهاي ساختمان استفاده مي شود.

ديوار مقاوم در برابر اشعه ايكس

با نصب يك لايه صفحه سربي در فضاي داخل ديوار كناف، مي توان از عبور اشعه ايكس جلوگيري نمود. اين نوع ديوارها در مراكز راديولوژي استفاده مي شود.

ديوارهاي تزئيني يا دكوراتيو

ديوارهاي كناف داراي انعطاف معماري بسيار عالي مي باشند. به همين جهت مي توان طرح هاي گوناگون معماري را با استفاده از اين ساختارها اجرا نمود.

انواع تايلهاي گچي  براي اجرا

تايل هاي سقفي در ابعاد ٦٠×٦٠ سانتيمتر و در دو نوع ساده (فاقد خواص صوتي ) و آكوستيك ( داراي خواص صوتي ) توليد و عرضه مي گردند:

١- تايل هاي ساده

١-١- بدون روكش

١-٢- روكش دار (P.V.C بر روي تايل – آلومينيوم بر پشت تايل)

٢- تايل هاي آكوستيك

٢-١- مدل ٣٦/١٢/٨

٢-٢- مدل ١٨/٦

ويژگي اصلي تايل هاي آكوستيك، قابليت جذب صوت بالاي آنها مي باشد. به همين سبب، اين نوع تايل غالباً در ساختمان هايي نظير سينماها، آمفي تئاترها و دفاتر كار مورد استفاده قرار مي گيرد.

تايلهاي گچي ساده

تايل هاي گچي ساده فاقد خاصيت جذب صوت مي باشند. اين تايلها در دو نوع بدون روكش و روكش دار توليد و عرضه مي گردند.

تايل هاي بدون روكش داراي قابليت رنگ آميزي مي باشند. تايل هاي با روكش P.V.C نيازي به رنگ آميزي نداشته و بدين ترتيب سرعت كار بالا مي رود. تايل هاي با روكش آلومينيوم (در پشت تايل) در مكان هايي كه احتمال ريزش آب بر پشت تايل وجود دارد (مانند محل عبور لوله هاي تأسيساتي) و يا در محيط هايي كه احتمال تعرق وجود دارد (مانند مناطق شرجي نظير شمال يا جنوب كشور) مورد استفاده قرار مي گيرند.

تايل هاي گچي آكوستيك مدل ٣٦/١٢/٨

اين نوع تايلها داراي خاصيت جذب صوت مي باشند. سوراخهاي روي تايل به شكل دايره هايي به قطر mm ٨ و mm ١٢ بوده كه فاصله مركز به مركز اين سوراخ ها از يكديگر mm٣٦ مي باشد.

تايل هاي گچي آكوستيك مدل ١٨/٦

اين نوع تايلها داراي خاصيت جذب صوت مي باشند. سوراخهاي روي تايل به شكل دايره هايي به قطر mm ٦ بوده كه فاصله مركز به مركز اين سوراخ ها از يكديگر mm ١٨ مي باشد.

 

 

۰۹۱۲۰۲۰۸۸۶۸

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *