کناف اصفهان

طراحی و دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی باید قدرت برنامه ریزی و طراحی و دکوراسیون داخلی را داشته و با پیمانکاران و کارفرمایان هماهنگ باشندو تمام مراحل طراحی داخلی را با نظر پیمانکار و کارفرما انجام دهند. در طراحی دکوراسیون داخلی باید بین نظر خود و نظر کارفرما تناسب برقرار کند و بیشتر نظر کارفرمای پروژه را اعمال نماید. طراح داخلی باید در مورد طراح یاولیه و پردازش اطلاعات پروژه و زمان اجرا مهارت داشته باشد.
افراد موفق در اجرای دکوراسیون داخلی نظر بر این دارند که قدرت تعادل برقرار کردن عملکرد با زیبایی با وجود پیچیدگی های کار نشان دهنده موفقیت و رضایتمندی یک طراح داخلی است.
در اجرای دکوراسیون و طراحی داخلی پیشرفت مرحله به مرحله و حساب شده در هزینه ها و اتلاف وقت صرفه جویی می شود و بدین ترتیب حاصل کار پر ثمر خواهد بود.
در طراحی و دکوراسیون داخلی عوامل زیر باید در نظر گرفته شود:
۱– عملکرد: در طراحی داخلی اولین موردی که باید در نظر گرفت عملکرد و طرز استفاده از فضاهای داخلی است. در طراحی دکوراسیون داخلی هر چهار دیواری برای کاری مشخص در نظر گرفته می شود مانند: اتاق خواب ،دفتر کار ،آشپزخانه و …..لازم به ذکر است با به کار بردن عواملی ماننده نورپردازی های مناسب و چیدن وسایل و مبلمان این قسمت ها از هم تفکیک می گردد و عملکرد هر کدام مشخص می گردد.
۲- افراد: نیازهای افراد خانواده با نیازهای فردی، افراد مجرد یکی نیست. وجود خردسالان در خانواده باعث می شود آرایش خاصی را برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک در نظر گرفت و همچنین خصوصیات ذهنی افراد خانه وقتی در کنار هم و زمانی که جدا از هم در خانه هستند متفاوت است و از این دو مورد از عوامل مهمی در چیدمان منزل می باشد. اذا باید سلیفه تمام افراد خانواده در طراحی داخلی در نظر گرفته شود.
۳- آسایش: در دکوراسیون و طراحی داخلی آرامش افراد خانه بیشتر از طراحی زیبا مورد اهمیت است. زمانی که محیط کار یا منزل دارای آرامش نباشد محیط به فضای سنگین تبدیل می شود بنابراین مهمترین نقش معماری و طراحی داخلی ایجاد محیطی امن و دارای آرامش برای زندگی و کار می باشد.
۴- نقشه: در طراحی و دکوراسیون داخلی برای تغییرات در یک ساختمان کهنه و اجرای ساختمان جدید کشیدن نقشه و پیاده کردن شکل فضا از اقدامات بسیار مهم بشمار می رود. با کشیدن نقشه هر فضا می توان فضاهای فابل استفاده ، تعداد و اندازه وسایل را نشان داد.
۵- نور: در دکوراسیون و طراحی داخلی مشخص کردن نور عمومی و فضاهایی که نیاز به نور بیشتری برای مطالعه دارند جز ضروریات کار طراحی داخلی است و همچنین باید تعداد چراغ ها و نورپردازی ها با تعیین جای مناسب آن ها مشخص گردد.

نمونه های طراحی داخلی در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *