مقاوم سازی در برابر حریق

مقاوم سازی در برابر حریق

مقاوم سازی در برابر حریق ،برای تامین مقاومت لازم در برابر آتش در ساختمان،دو مورد زیر در طراحی و اجرای ساختمان مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

باید از مصالح نازک کاری مناسب با خطر کم یا قابل قبول از نظر گسترش آتش سوزی استفاده شود. این موضوع به ارتفاع ساختمان ، کاربری آن و نوع فضاها بستگی دارد. به عنوان مثال ،مصالح نازک کاری راه های خروج و پله ها باید حتما از نوع ایمن باشد ، اما سختگیری برای مصالح نازک کاری اتاق ها کمتر است.مصالح خطرناک مانند فوم های پلاستیکی هیچگاه نباید بدون پوشش محافظت کننده استفاده شوند.

مقاومت اجزای سازه ای و جداکننده ها در برابر آتش باید بر اساس مقررات و متناسب با ارتفاع و کاربری

ساختمان و فضاها تامین شود.معمولا برای اجزای سازه ای ساختمان به مقاومت ۱ یا ۲ ساعت در برابر آتش نیاز است

البته ممکن است بسته به مورد کمتر یا بیشتر باشد یا به عنوان مثال دیگر،بین دیوارهای آپارتمانها یا اتاق های خواب

در هتل ها باید حداقل یک ساعت مقاومت در برابر آتش تامین شود. در بسیاری از اوقات اجزای ساختمانی

به تنهایی نمیتوانند مقاومت لازم در برابر آتش را تامین نمایند که از مهمترین آنها سازه فولادی است که فقط حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برابر آتش مقاوم است، بنابراین برای محافظت از آن در برابر آتش و مقاوم سازی ساختمان لازم است از پوشش های محافظت کننده در برابر آتش استفاده شود. برای این منظور تا سالها از دور بندی فولاد به وسیله مصالح سنگین مانند آجر و بتن استفاده میشده است، ولی در ده های اخیر مصالح پوششی سبک که دارای مقاومت مناسبی در برابر آتش هستند، ترویج یافته است.استفاده از پوشش های سبک میتواند به سبک شدن سازه، افزایش سرعت اجرا و نهایتا کاهش هزینه های ساخت کمک نماید. تیرها ،شاه تیرها ،و خرپاها میتوانند به طور مستقل یا همراه با سقف مقاوم حریق تواما محافظت شوند. محافظت اعضای سازه ای فولادی به وسیله پوشش ها میتواند به دو صورت تماسی و یا غشایی صورت گیرد:جهت تماس با مشاوران ما با شماره های ۰۹۱۳۱۲۵۴۷۲۹ در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *