طراحی داخلی فضاهای مذهبی

طراحی داخلی فضاهای مذهبی

تنوع جغرافیایی و گستردگی تاریخ و تمدن در ایران و گستردگی واماکن مذهبی در ایران باعث شده تا امکان مذهبی وپرداخته شدن به آن از اهمییت شایانی در بین ایرانیان و طراحان فضاهای سنتی و ابنیه جا داشته باشد.

و طراحان را مصصم به ایده هایی نزدیک به عقاید دینی و فرهنگی سوق دهد.

پرداخته شدن این مکان ها ناشی از ارزش گذاری واقعی به این مکان ها و توجه به خصوصیات بنا و در عین حال پرداخته شدن آن با نگاهی ابهت انگیز از زوایای گوناگون ارائه دهنده ای از همبستگی و هماهنگی را با بهره مندی از المان های جذاب و به کار گیری نمادهایی  از وحدت و همبستگی نمودار نموده است.

استفاده از المان هایی در به کار گیری مساجد ،کتابخانه ها،و نماز خانه ها و شبستان ها و حوصضچه های وضوگیری و … نمادهایی  از معماری سنتی می باشد.

اهمیت و اصول و ارتباط بین فضاهای مختلف در طراحی فضاهای مذهبی توام با ارائه ای از بنیاد هویتی ایرانیان و نمودار شدن آن در صحن و گلدسته و رواق و محراب و صحن را توام با پرداخته شدن به نمادهایی  مذهبی و اعتقادی از فاکتور هایی است که در باب طراحی با محیط های سنتی توجه داشت.

استفاده از رنگ ها و نقوش متناسب با سبک  مذهبی و اعتقادات و باور هایی هر آیین در قابی از المان های تعریف شده و هویتی در رواق ها و گلدسته ها و و در نقطه نقطه ی مکان طراحی باید مورد بررسی قرار گیرد .

شرکت طراحی خانه مدرن  زیر نظر ایران کناف با سبکی نمادین در تمام عرصه ها و مکان های اجرایی متفاوت با سابقه ای طولانی و مشارکت در ساخت و یازسازی و طراحی ابنیه ها و صحن های ائمه گام و توانمندی چند برابری را در بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی و سنتی داشته است امید است تا در این عرصه بتوانیم  پاسخ گوی نیت عزیزان در این عرصه باشیم

طراحی داخلی فضاهای مذهبی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *